Saturday, January 8, 2011

Blog adalah satu permulaan..

Reaksi dari pengunjung setelah pos jana pendapatan dengan blog ? amatlah positif. Ramai yang inginkan penjelasan lanjut mengenai penjanaan pendapatan melalui blog. Sebenarnya, jika anda telahpun memiliki blog, ini bermakna anda telahpun memulakan langkah pertama dalam proses menjana pendapatan. Memiliki blog bolehlah disamakan seperti memiliki kedai. Bila anda memiliki kedai, sudah semestinya anda boleh berniaga dan menjana pendapatan.
Mulakan begini, jika anda sudahpun memiliki blog, kemaskinikan blog anda dan daftarkan di Google Adsense. Pastikan blog anda memiliki tema tersendiri dan mampu menarik pembaca. Wujudkan trafik sekerap yang mungkin dan terbitkan pos yang berkaitan dengan tema blog anda. Jadikan ini sebagai rutin di masa lapang sambil menunggu Adsense Account anda disahkan. Proses ini akan mengambil masa 60-90 hari. Sepanjang tempoh ini Google Adsense akan memantau status blog anda dan menilai potensi ruang yang ada untuk penempatan iklan.
Jadi, sudahkah blog anda memenuhi kriteria yang telah ditetapkan? Jangan berlengah lagi, kemaskinikan blog anda dan daftarlah segera. Anda pasti teruja :)

2 comments:

Mohamad Rani said...

Assalamualaikum Pak Su, ni blog sy:-

http://aljahiz2.blogspot.com/

kami mahir said...

ini blog sy juga (x diundang)
http://kamimahir.blogspot.com/