Wednesday, January 5, 2011

Jana pendapatan dengan blog ?

Jika anda memiliki produk jualan, perkhidmatan atau sebagainya, sudah semestinya blog amat membantu dalam mempromosikan produk-produk anda. Sudah semestinya persoalan ini tidak timbul kerana secara tidak langsung blog telah membantu anda menjana pendapatan. Bagi yang tiada produk pula bagaimana? Sungguh hangat topik ini diperkatakan :)
Sebenarnya, tiada jalan mudah untuk berjaya. Antara perkara yang harus diingat ialah berfikiran positif dan profesional. Peluang menjana pendapatan bagi blogger masih terbuka dan mempunyai permintaan yang tinggi di Google Adsense. Namun, ia tidaklah semudah yang disangka. Semua aspek terbitan blog anda diperhalusi dan dipantau. Artikel mestilah yang asli dan trafik mestilah konsisten. Masih banyak yang perlu dipelajari. Sehingga ada yang putus asa menunggu Adsense Account mereka disahkan. Bagi yang telah berjaya pula, senyuman di bibir sering terukir apabila mengenangkan susah payah membina blog sebagai suatu 'produk'.
Walau apapun ceritanya, terima kasih sekali lagi atas maklumbalas dan komen-komen anda. cerita pasal blog.. akan kongsikan teknik-teknik membina blog dan ciri-ciri blog yang diterima untuk sertai Google Adsense pada pos-pos akan datang. Sertai komuniti ini dan cadangkan juga kepada rakan-rakan anda. Semakin ramai komuniti kita, semakin sesaklah trafik di blog kita nanti. Jom !!!

6 comments:

starz said...

ini link blog saya. tp xpndai nk organize lg :)

http://rifhanstarz.blogspot.com/

lavender said...

SALAM.. PAKSU CMNE NK START JANA INCOME NIH? X SABO NK PEGANG DUIT SENDIRI NIH?

theboss said...

salam..ade dgr gak psl blog ni leh wat duit.. tp tu r, xtaw cmne kan..so, hope paksu leh ajar kan... hehe...

SpoRa said...

Google adsence ni..cmane nk mula..???

kat said...

silalah add saya .. http://kat-seribulan.blogspot.com/

bagaimana nk mulakan google adsence ni..sila beri tunjuk ajar..

CahAyA ciNTa said...

cmne nak dpt income ni??